Maanteeameti endine juht pidi
kulutamislembuse tõttu ameti maha panema. Mantlipärija leidmiseks ei kulunud
kaua aega. Jüri Mõisa arvates pidavat Hansapanga hall kardinal Aivo Adamson olema mees, kes maanteeametis korra majja lööb.
Mina sellesse ei usu. Kui korra majja
löömine algab (enesele ja alluvatele suurema) palga nõudmisest, siis see ei õnnestu. Tegemist pole tulemuslikkusele orienteeritud juhiga, vaid laristamisele
orienteeritud asjamehega.
Põhjendus, mille Mõisa ja Raasukese sõber palgakasvu nõudmisel esitas pole tõsiselt võetav, see tõestab
vaid seda, et mees on harjunud küllusega. Maksumaksja raha eest askeldajate eelarvemahtusid ei saa võrrelda nende omadega, kes peavad seda ka teenima. Maanteeameti
juht seda ei tea. Kui teaks, siis poleks ta palganõudmist seostanud eelarvemahuga. Hansapangas võis palgasuurus isegi kulutamisvõimekusest sõltuda, kuid kommet ei tasuks riigisektorisse kopeerida.
Palgale viitan ma seetõttu, et
tegemist on kogutoodangu olulise osaga. Kulutada oskavad kõik, teenimine nõuab enamat. Raasukesel, Partsil ja Mõisal võib ju palju sõpru olla, see aga ei tähenda,
et teised peavad nende sõprust kinni maksma.
Maanteeameti juht teenib eelkäijast 1600 eurot kõrgemat palka (palk
4999 eurot). Palgatõusu nõuab ta ka alluvatele. Ta teab enne tööpostile asumist, et ametnikud väärivad kõrgemat palka. Paljud Eestimaa lapsed unistavad toidust, ametnikele jääb aga ka keskmisest kõrgemast palgast väheks.
Maanteeameti juhi suhtumine tuleneb sellest, et Eestis ei korraldata ametikohtadele konkursse, positsioonid lähevad sõpruskonna siseselt loosi. Konkursse küll korraldatakse, kuid need põhinevad formaalsustel. Need
ei tulene vajadusest, vaid seadustest.
Ministeeriumide,
ametite, ametkondade, omavalitsuste ja teiste institutsioonide ametikohtade konkursid sarnanevad riigihangetele, mille spetsiifikat on meedias piisavalt käsitletud. Viimati toimunud hankest pajatab Delfi järgnevat:
Hanke sisu oli sedavõrd detailne, et pakkumise sai esitada
vaid üks firma. Sisuliselt puudus hankest vaid tingimus, et autofirma nimi
oleks kuus tähte pikk ja algaks N-tähega. Muu hulgas nõudis Riigi
Infokommunikatsiooni SA (RIKS) paigaltvõtu abiseadet ja mägipidurit — need on
kasutusel vaid Nissani kaubamärki kandvatel sõidukitel. Auto pikkusele,
laiusele ja kõrgusele esitas amet 10sentimeetrise täpsusega nõuded. Auto
kliirens peab sihtasutuse nõudmisel mahtuma 21 ja 22 sentimeetri vahele.
Pakkumise esitas hankele üks firma, Fakto Auto, ja tuli ka võitjaks. Seega
liisib RIKS endale kuus Nissan XTRAILi.
No comments:
Post a Comment