Thursday, June 9, 2011

Uppuja päästmine...



Hommikul aknast välja vaadates peatus pilk basseini trepiastemest tuge otsival pisikesel olevusel. Tegemist oli hiirest suurema, suurest rotist aga pisema hädalisega.

Poleks ma teda märganud oleks ta arvatavasti õnnistuste maale lahkunud.

Maskeraadile kohasele välimusele (veest peenikeseks ligunenud saba, pehmuse kaotanud kasukas) ja levinud ujumisstiili (koerastiili) harrastamisele vaatamata polnud mul (isegi distantsilt) maski taha peitunud olevuse tuvastamisega raskusi.

Neid on ümbruses palju, olen õppinud neid tundma.

Igal olevusel on voorusi, on aga ka puudusi.

Tänase päevakangelase suurimaks puuduseks pean seda, et erinevalt suuremast hõimukaaslasest ei pea nad maasikate serveerimisel kinni viisakusreeglitest. Kui oravad usaldavad valiku tegemisel nägemismeelt, siis väiksem veli toetub vaid maitsmismeelele.

See on ka põhjuseks, miks peenrasse tekib üha uusi näksituid mammusid.

Kui vöötorav (Tamias) oma suhtumist maasikatesse muudaks, poleks tal minu silmis puudusi. Tema punastamata silma vaatamisega ja silma tegemisega olen harjunud.

Naaber teatas mõni aeg peale eelnevate mõtete kirja panekut seda, et leidis oma basseini puhastamise ajal sellest uppunud vöötorava. Ma väga loodan, et tegemist polnud isendiga, kelle hommikul surmasuust päästsin. Neid loomakesi näeb silkamas kümneid.

Erinevalt tavalistest oravatest (hallid ja mustad) eelistavad viimased tugevamat pinnast.

Mainitud oravate elupaigaks on Põhja-Ameerika. Päästetud vöötorav elab aga Rye-Brook`is http://en.wikipedia.org/wiki/Rye_Brook,_New_York, selle hooaja maasikaid on maitsnud juba nädala jagu.

Kohe-kohe peaksid taeva all ka esimesed tomatid, kurgid ja piprad (jalapeno) valmima.

Keda huvitab aga vöötorava tegelik väljanägemine, siis seda näeb siit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chipmunk

No comments:

Post a Comment