Nüüdse korralduse pooldajad räägivad palju maksusüsteemi efektiivsusest – mis loomulikult on üks oluline eesmärk. Aga ainult üks paljudest, sest kõige efektiivsem maksusüsteem oleks selline, kus kõigilt inimestelt korjatakse igal aastal täpselt sama summa. Ei ole vaja vist eksida kuigi kaugele sotsiaalse õigluse libedale jääle mõistmaks, et säärane süsteem ei ühti ilmselt ühegi mõistliku inimese arusaamaga egalitaarsusest.
http://www.epl.ee/artikkel/592823
Astmelist tulumaksu ei tohiks käsitleda riigi maksutulu kasvatamise kontekstis, vaid sotsiaalsest vajadusest. On ju sotsiaalsed tagatised Eestis teistest ühiskondadest kordades kesisemad. Kerjamisest on saanud tava.
Eelistaksin 3-4 astmega tulumaksu maksustamist. 4 oleks parem, kuid siis võib süsteem muutuda mõistetamatuks, haldamine aga keeruliseks.
Astmelise tulumaksu kehtestamisel pelgan kõige enam seda, et see toob kaasa maksukoormuse kasvu. Senise proportsionaalse tulumaksulaekumise konverteerimisega see aga paratamatult kasvab.
Kaasneb sellega ka administreerimiskulude kasv, väheneb maksu efektiivsus.
Eesti on liiga väike, et suurriikidega sarnaseid keerulisi süsteeme rakendada. Lihtsuses peitub väikeriigi edu – seda nii haldusstruktuuris, valimissüsteemis, maksusüsteemis kui ka teistes valdkondades.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment