DF: Loe, millised on kolm teemat, millega tegelemine Juhan
Partsi hinnangul Eesti majanduse taas liikvele lükkab. http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/loe-millised-on-kolm-teemat-millega-tegelemine-juhan-partsi-hinnangul-eesti-majanduse-taas-liikvele-lukkab?id=69826285
- Tulumaksuvabastus inimestele, kes teenivad kuus 500 eurot või vähem.
- Eesti tööjõumaksud on liiga suured. Kui
sotsiaalmaksu alandada, siis tuleks seda teha vähemalt 3 protsenti, sest
muidu poleks sel mõju
- Maksuerisuste
kasutamine majanduskeskkonna atraktiivsuse nimel.
Ettepanekud on tarmukad, kuid nende teostus ebausutav.
Võimule saades annab lubaduste täitmata jätmist põhjendada koalitsioonileppega.
Kodukulude vähendamisega nii tehti. Pikaajalise võimuerakonna lubadused pole
tõsiselt võetavad, kuna need tulevad võimu ja rahakraanide juurest kõrvale
jäämise hirmust. Kui lojaalsetele midagi ei jaga, siis jääb ka tulevikus võimu
juurde pääs suletuks.
Eesti vajaks aga hädasti ostuvõimelisemat elanikkonda. Selleks
on vaja soodsamat maksu- ja seaduskeskkonda. Pisiriigina võiksime olla atraktiivsed,
oleme aga põikpäised ja paindumatud ning edasiviivate sammude asemel trikitame
maksude ja sotsiaaltagatistega. Isegi monopoolsed ettevõtted, nagu Eesti
Energia, oleme rakendanud maksuvankri ette. Lisaks töötukassa reservid,
riigilõivud, kõrge omaosalus tervishoius ja muud sellised ponnistused. Isegi
põhihariduse omandamise eest tuleb teha „annetusi“.
Statistilise indikaatori
järgi kuulub Eesti keskmise maksukoormusega riikide hulka, tegelikkuses see aga
nii ei ole. Maksuahel on Eestis teistest riikidest jõulisem. Algab see 70-
protsendise kontributsiooniga väljamakstavatelt töötasudelt, järgnevad
tarbimismaksud (sealhulgas vältimatud, näiteks elektriaktsiis, käibemaks
eluasemekuludelt), maamaks, varjatud maksustamine (riigilõivud, trahvid, riigi
ja omavalitsuste dividenditulu, omaosalus tervishoius jmt).
Riigieelarve ja
omavalitsuste üksikute tuluridade ning sisemajanduse kogutoodangu jagatis ei
anna maksukoormusest täit ülevaadet. Selles ei kajastu varjatud ja näilised
maksud, ei kajastu elanikele tagastatava osa (sotsiaalsed tagatised) mõju
saldole. Eestlaste kesised palgad ei tulene ettevõtete ebaefektiivsusest, vaid
elanikkonna kõrgest maksustamisest.
Maksudest siit: http://www.linnaleht.ee/pdf/tallinn/2011-09-23.pdf
„Näiliselt madalate
maksudega Eesti“
No comments:
Post a Comment