Friday, September 26, 2014

Pikaajalise võimuerakonna lubadused pole tõsiselt võetavad


DF: Loe, millised on kolm teemat, millega tegelemine Juhan Partsi hinnangul Eesti majanduse taas liikvele lükkab. http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/loe-millised-on-kolm-teemat-millega-tegelemine-juhan-partsi-hinnangul-eesti-majanduse-taas-liikvele-lukkab?id=69826285

  1. Tulumaksuvabastus inimestele, kes teenivad kuus 500 eurot või vähem.
  2.  Eesti tööjõumaksud on liiga suured. Kui sotsiaalmaksu alandada, siis tuleks seda teha vähemalt 3 protsenti, sest muidu poleks sel mõju
  3. Maksuerisuste kasutamine majanduskeskkonna atraktiivsuse nimel.
Ettepanekud on tarmukad, kuid nende teostus ebausutav. Võimule saades annab lubaduste täitmata jätmist põhjendada koalitsioonileppega. Kodukulude vähendamisega nii tehti. Pikaajalise võimuerakonna lubadused pole tõsiselt võetavad, kuna need tulevad võimu ja rahakraanide juurest kõrvale jäämise hirmust. Kui lojaalsetele midagi ei jaga, siis jääb ka tulevikus võimu juurde pääs suletuks.

Eesti vajaks aga hädasti ostuvõimelisemat elanikkonda. Selleks on vaja soodsamat maksu- ja seaduskeskkonda. Pisiriigina võiksime olla atraktiivsed, oleme aga põikpäised ja paindumatud ning edasiviivate sammude asemel trikitame maksude ja sotsiaaltagatistega. Isegi monopoolsed ettevõtted, nagu Eesti Energia, oleme rakendanud maksuvankri ette. Lisaks töötukassa reservid, riigilõivud, kõrge omaosalus tervishoius ja muud sellised ponnistused. Isegi põhihariduse omandamise eest tuleb teha „annetusi“. 

Statistilise indikaatori järgi kuulub Eesti keskmise maksukoormusega riikide hulka, tegelikkuses see aga nii ei ole. Maksuahel on Eestis teistest riikidest jõulisem. Algab see 70- protsendise kontributsiooniga väljamakstavatelt töötasudelt, järgnevad tarbimismaksud (sealhulgas vältimatud, näiteks elektriaktsiis, käibemaks eluasemekuludelt), maamaks, varjatud maksustamine (riigilõivud, trahvid, riigi ja omavalitsuste dividenditulu, omaosalus tervishoius jmt). 

Riigieelarve ja omavalitsuste üksikute tuluridade ning sisemajanduse kogutoodangu jagatis ei anna maksukoormusest täit ülevaadet. Selles ei kajastu varjatud ja näilised maksud, ei kajastu elanikele tagastatava osa (sotsiaalsed tagatised) mõju saldole. Eestlaste kesised palgad ei tulene ettevõtete ebaefektiivsusest, vaid elanikkonna kõrgest maksustamisest.
Maksudest siit: http://www.linnaleht.ee/pdf/tallinn/2011-09-23.pdf
 „Näiliselt madalate maksudega Eesti“ 

No comments:

Post a Comment