Mina ei usu, et Rail Balticu projekt teostub. Kui teostub, siis imetlen inimeste manipuleerimisvõimekust ja kummardan projektist huvitatute edukust. Ülejäänutesse suhtun kahjutundega.
Arvudega võib
mängida, kuid eimillestki ei saa tekkida seda, mis (projektis kavandatud) masinavärki töös hoiaks.
Oleme harjunud projektide elluviimisel viitama loodud töökohtadele, kuid lisamata jätame selle, et sellega kaasneb ka (alternatiivsetes tegemistes) nende vähenemine. Vaadakem näiteks Elroni edunumbreid – rongi
kasutajate arvu kasv (ja tulususe kasv) tõi kaasa bussi kasutajate arvu vähenemise. Ühe tegemise (rongiliikluse)
tulususe (ja töökohtade) kasv toob kaasa teise (bussiliikluse) tulususe (ja töökohtade) vähenemise. Kui veel arvestada sellega, et rongliikluse tulusus tuleb suuresti meie kõikide taskust (doteerime toimub maksurahadest), siis pole rõõmustamiseks põhjust. Bussiliiklus on ühiskonnale
kasulikum.
Rail Balticu tasuvusse uskumine on sama, mis uskuda igiliikurisse. Perpetuum mobile praktiseerimise võimalikkust on kinnitatud sajandeid, kuid ükski seade pole tööle hakanud.
Rail Balticu projekt on vaht, mida selle huvigrupp üritab üldsusele pähe määrida. Projekt ei saa käivituda, kuna rahavoogude
numbrid ei pea vett. Projekt peab ära tasuma.
Kui üldsust õnnestubki ära lollitada, siis tuleb saavutada ka kompromiss elukeskkonna peapeale pööramise
osas, mida pole lihtne teha. Venemaal on ressursse, millega pinnase sorkijate
vastaseid jõude (Greenpeace jne) maha suruda, meil neid pole.
Mida enam ma teemasse süüvin,
seda enam süveneb minus veendumus, et ühiskonna otsustajad tegelevad Rail Balticu projektiga üksnes selleks, et oma ebaadekvaatseid otsuseid selle taha varjata ja üldsuse
arvel edasi mõnusalt liugu lasta.
Ühed RB vastuargumendid siin: Priit Humal:
viis müüti Rail Balticust. http://arvamus.postimees.ee/2832813/priit-humal-viis-muuti-rail-balticust
No comments:
Post a Comment