Rail Balticu kasumlikkusest rääkimine paneb mind muigama.
Oman majandusarvestuses magistrikraadi, peaksin orienteeruma arvude väärtustes.
Mulle on arusaamatu, kuidas saab teemale nii ühekülgselt
läheneda.
Kui arvestada kaudseid tulusid (müra tase jmt)
erilise täpsusega, siis tuleb seda teha ka kaudsete kulutustega. Kasudele ja
kahjudele tuleb läheneda sarnaselt.
Rail Balticu kaudseid tulusid rõhutatakse. kaudsetest
kulutustest hiilitakse mööda.
Viimased tulevad teistest logistika valdkondadest
(vähenevad töökohad, väheneb autotranspordi konkurentsivõimekus jne), tulevad
keskkonna kahjustustest, tulevad rahaväärtuse muutustest.
Igal aktival on ka passiva. Kui läheneme tuludele
erilise täpsusega (loeme igat dtsibelli), siis tuleb seda teha ka kuludega.
Vastasel korral moonutame tõde.
Analüüsidega annab tõestada kõike, kuid
maksurahadega manipuleerimisel tuleb jääda ausaks. Tuludele ja kuludele tuleb läheneda
sarnaselt.
Varasem
mõtteavaldus siin: http://www.linnaleht.ee/785404/rail-baltic-kahtlane-kaup
No comments:
Post a Comment